Pages

November 15, 2010

Tengok kaw jalan aku dah tahu perangai...



Salam semua.
Itu dia mari sini adik,abang, kakak,mokcik pokcik.
Yang jauh datang dekat, yang dekat datang rapat !! ewaahhh !
Pilih ! pilih ! 2 singget . 

Ok dah setop mengarut.
Entri kali ini nak kongsi pasal cara kita semua berjalan.
Cara macam mana? kaw orang rasa?
Try perhati cara membe,pakwe,makwe or siape siape hatta haiwan peliharaan kaw orang pun selagi dewang boleh jalan.
Semuanya ada style sendiri an? an? an?
Ada yang jalan selow,ada yang jalan laju entah nak kejar hape. Ada gak yang jalan nak bajet jalan kucing.Jalan cam nyamuk tiruk. Macam macam ada.

Tapi,kaw orang tahu sebenranya cara kita berjalan ada kaitan dengan personaliti kita. 
Eh? Boleh caya ke. Tak pecaya boleh test drive dulu. hiks.
Jom semak meh.


  • Berjengket : 

Orang macam ni nak detect senang. Bila usha dari blakang. Orang ni bejalan mcm kaki dia tak pijak tanah. tejengkit jengkit bila tumit tak cecah bumi. hah . Kononnye, orang mcm ni digambarkan sebagai orang yang tak honest and suka beno menyinggung perasaan hati orang lain. Lagi sangat ego orangnya . Lagi parah kalau perempuan . Sebab biasanya seorang yang pemboros,membazir, dan tak pk panjang masa berbelanja. (eh..macam aku je) . Tapi biasanya gadis macam ni bukan jadi pujaan ramai lelaki ke? kan? eh?

  • Menoleh kiri kanan :

Haa..orang yang style jalan mcm ni biasanya pandai simpan rahsia. Bak kata mokcik depan rumah aku ni. Eh ni segeret taw. (segeret adalah secret) . Even orang macam ni kadang kadang ramai orang anggap sebagai golongan yang tak jujur dan gemar menipu membe sendiri,tapi orang lelaki/perempuan yang style bejalan mcm ni senang diajak berbual and bebincang. Senang la nak nego tak gitu ?


  • Menunduk :
Bagi seseorang yang berjalan menunduk,dewang leh diklasifikasikan sebagai seorang yang bersikap tertutup. Berbual ngan orang yang dewang kenal je. Kepada jejaka kachak di luar sana yang try nak ngayat awek macam gini, bertabahlah kamu orang ye. hiks. Tapi kalaw dah dapat dan kamu melukakan hati si gadis tadi. Makanya , bersedialah kamu apabila ditinggalkan gadis tadi. Sebab gadis yang jalan menunduk adalah seorang yang saaangat setia dan tak kan khianat kat cinta yang dia miliki. pergghh..AWAS!

  • Badan menegak :
pernah nampak orang yang jalan tegak tegak? Haha ! Akulah orang itu. ;D heh. nebes nebes. Ape eh personaliti orang jalan badan nak stret stret ni. hihik. Individu mcm ni biasanya adalah seorang yang tegas,tak suka orang laen mencampuri urusan peribadi,tutur kata yang sirius,berpendirian teguh.Paling penting seorang yang bertanggungjawab serta berdikari. Ok dah. Satu herem pon tak reflect personaliti aku. -.-"

  • Jalan pandang depan :
Mereka yang style jalan macam ni biasanya adalah sekelompok individu yang berpendirian teguh. Bukan mudah untuk menggoncang serta menggoyahkan imannya.Dont ever ever menentang apa yang dikatakan oleh mereka jika kamu tidak mahu mendegar leteran panjang. Mudah bercaggahan pendapat bila berbual. No wonder if they only make a conversation with people that only have a lot of experince.

  • Jalan ibarat zirafah :
maksud jalan mcm ni adalah bila berjalan badannya akan kelihatan bergerak kedepan dan kebelakang. Orang mcm ni dikatakan sangat lemah perasaannya. Mudah sensitif,terasa hati apetah lagi tersinggung. Jika berbual dengan org macam ni. Jagalah mulot kaw org dik non.Klau tak mahu meninggalkan luka di jiwa dewang. ececeh .. Berhati hati ya!

p/s : Manfaat tak entri kali ni. halaaahhh halaahhh... --"


2 comments: