Pages

September 09, 2010

Shop-pink Raya I


"kak azie,syila baru gerak dr rumah ni!". lebih kurang camtula ayat sms syila.dah gerak?padahal aku baru bangon tido.huahaha!

"haa.okkeh!da campai tunggu je taw kat sana". aku pon bangon gegas teros 0n9~ *haha!bukan na pagi mandi.

lepas on9 teros capai towel mandi.Bersiap siap.Bermekap mekap. *ecececeh kaw~ xP

kemudian mengejot adik yang tido terbongkang dan tak reti na bangon.
"wei! bangonlahh..teman aku pegi KL.ko nak baju ke tak? *ayat pancing.

teros dia bangon mandi dan bersiap. lebih cepat dia siap dari aku yang dah lama mandi.haha!
*kaw kena faham ya adik.Aku perempuan. =P

Kami tunggu bas dekat2 dengan area rumah.Adalah dalam 30 menet tunggu.Cam tuuutttt...dahla paneh terik nih.Naseb bulan puasa.Lama pulak bas nak muncul.Huish.
sedang aku ngomel2 dalam hati,nampak kelibat bas.Dan kami pon naek.

Stop dekat Setiawangsa Putra Station.Mahu ambil train sampai KL sentral. Haish..mahu ke Midvaley aku lupa nak tuka KTM.ahh..gamble suda.Dah sampai ke KL sentral.Tengah jalan jalan.Kena tahan dengan sorang mamat penjual kad prepaid.Celcom kot.

Memaksa aku untuk menuka ke Celcom padahal aku da bermati matian cakap aku pengguna Celcom lah ayam! kaw tak faham ke! *depan dia aku tak emo mcm ni.

Aku carik alasan.Nak cepat2 blah dari situ.Dia boleh pulak cakap no Celcom aku tak bagos.Aku malas betol nak layan.Takpelah aku blah je lah eh bang.malas layan kaw.
Huuu.. T_T

tengah2 berator nak beli tiket nak ke Mid.Ada miscall dari syila . *kazen aku
aku call balik.


aku : eh kenapa bhai?
syila:akak ada mana eh?kitowang nak pegi TS lah.Sini tade pape.
aku:haaa..aku da sampai KL setral nih. * uwaaa!
syila:ehee..cane?
aku:takpe2.aku patah balik pegi TS.Jumpa sana ya!

huh.naseb tak beli tiket lagi.Aku dengan adik pon pegi ke stesen monorail dekat luar KL sentral tu.Ingat nak naik dari situ jelah kan.Tapayah aku nak susa payah patah balik pegi Dang wangi.Pastu dari Dang wangi kena jalan kaki pegi bukit nanas pula nak pegi ke TS.

jalan2..aish! hujan !! ahh redah je laa..kami jalan2 tak lebat lagi hujan.sampai je betol2 dah depan stesyen monorail tu.

ZUSSHHHH!!!ZUUUSSSHHHH!!!!

makkkk i! lebat hujan! ta boleh jadi ni.ta boleh nak cross jalan raya depan ni.Bahaya tahu! silap2 leh tergelincir pastu keta laju2.

Aku cakap dekat adik.

aku : adik,kita nak tunggu ke nak patah balik pergi KL sentral?
adik: ko jangan wat gile long..aku da penat ni.seluar aku dah basah ni.
aku:habes?kaw nak tunggu sampai esok baru boleh melintas?
adik:tunggu je ah dowh..tunggu reda sket.
aku:sukati kawlah..

dekat 15 menet tunggu.tiada tanda2 macam hujan nak reda.Tiba2.

adik:long,kite patah balik ah.
aku:kalo kaw cakap camni 15 menet yang lepas kita da sampai da ngek!


aku pon twos jalan laju2 tanpa menoleh ke belakang.jalan punya jalan.Sampai di TS !! Alhamdulillah... :)



Nak close up sluar kami yang basak lencun sebenarnya.
Tp kamera murah je kan.haha!

p/s:susunan cerita.kosa kata dan tatabahasa amat tunggang langgang. ;P





No comments:

Post a Comment