Pages

August 30, 2010

Keti keti black?

Haa..kengkawan ! ade tips baru. eheee..nak ketiak menawan tak?haa..Bila anda termasuk golongan yang suka mencukur rambut ketiak dengan cara mencabut,korang sedar tak itu hanya akan membuat kulit permukaan ketiak korang menipis. ishh..takmola menipis..

disebabkan rangsangan iritasi setiap hari tu, kulit ketiak secara cepat akan menimbulkan penebalan kulit kat area tersebut.

Akibatnya kulit ketiak menjadi hitam dibandingkan area sekitarnya. Selain itu penyebab lain kulit permukaan ketiak hitam adalah pemakaian deodorant yang tak betul. Tahu tak kalau salah pilih deodorant,sisa sisa deodorant tadi akan diubah jadi bakteria.euuuwww..thats why la kulit ketiak jadi hitam.

so,nak kulit ketiak menawan tak? Ni cara paling tradisional la korang leh praktik tanpa pergi salon.SELAMAT MENCUBA ! ^_^

1. Siapkan buah lemon dan timun kemudian perah buah lemon dan ambil sarinya. Parut timun kemudian campurkan perahan lemon dengan parutan timun, adun rata. Tambahkan parutan kunyit kedalamnya. Setelah tercampur rata bubuhkan pada ketiak anda selama 20 menit lalu bilas dengan air hangat.

2. Setiap kali lepas mandi, gosokan pada ketiak anda campuran air kapur sirih dan jeruk limau nipis. Lakukanlah secara rutin.

3. Gunakan deodorant yang mengandung asam linolenat dari minyak biji bunga matahari untuk mengurangi warna hitam pada ketiak.

4. Gosokan ketiak anda dengan lulur body scrub atau lulur yang mengandung buah dan pemutih kulit, agar hasil lebih maksimam. *aku suggest kowang beli la Olay punye scrub tu ke.T3 pon boleh.

5. Bersihkan sisa-sisa deodorant atau bedak yang menempel pada ketiak anda setiap kali anda mandi.


p/s :amacam nak cuba tak pasni?? =)

No comments:

Post a Comment